SDF operationer

SDF operationer
Folk i verden, kig på Rojava! - Mayday, mayday.. hjælp Kobane og Rojava https://drive.google.com/file/d/0B4hjJTbOj_agbld1bmJXTlB1U3c/view

Blog-arkiv

Most read posts

onsdag den 5. maj 2010

Præsident Obama møder Billy Graham.


Martin Luther King og Billy Graham




Præsident Obama møder Billy Graham.

Præsident Obama besøgte den gamle evangelist Billy Graham, i hans hjem i Montreat, North Carolina, den 25. April. Besøget varede lidt mere end end halv time og bagefter kom Graham med følgende udtalelse. “ Det var en glæde for mig at have Præsident Obama i mit hjem denne eftermiddag,” sagde Graham. ”Han foreslog et møde eftersom han skulle tilbringe weekenden i nærheden i Asheville. Min søn Franklin og jeg nød et kort besøg af Præsidenten, efterfulgt af en tid sammen i bøn. ”Mens vi nærmer os den Nationale Bønnedag den 6. Maj, så vil jeg opmuntre kristne overalt til at bede for vores præsident og for alle dem som har myndighedsansvar, og særligt for de mænd og kvinder som tjener i vores militær.”

Bed for vores formand.
Den automatiske googleoversættelse, som virker min på min PC, oversatte den originale udtalelse på engelsk således: ”Min søn Franklin og jeg havde et kort besøg med formanden... jeg vil opfordre kristne overalt til at bede for vores formand... ” ... Formand Obama!

Samtalen.
De to mænd snakkede angiveligt bl. a. om deres koner (Ruth Bell Graham sov ind i 2007), deres fælles passion for golf og deres erfaringer fra Chicago. Billy Graham har ledt nogle betydningsfulde kampagner (Crusades)og taget sin uddannelse der,og Præsident Obama begyndte der sit virke, som leder af frivilligt foreningsarbejde sammen med lokale kirker. Graham overbragte Præsidenten to Bibler, en til ham selv og en til førstedamen. Efter den afsluttende bøn drog Obama afsted til en mindehøjtidelighed for 29 minearbejdere, som omkom for nylig i vest Virgina. Præsident Obama er nu den 12. præsident i rækken af amerikanske præsidenter, som har mødt Billy Graham. Ligesom mange af hans forgængere har gjort det, synes det at være et mønster, at en Præsident opsøger evangelisten i svære tider, og når han står overfor en vanskelig opgave, som at skulle trøste de efterladte til mineulykken.
USA er i dag på mange måder et splittet land og et land i krise, men Graham er stadig højt agtet både blandt mange Republikanere og mange Demokrater, og ses måske som en af de få der kan hjælpe med til at bringe forligelse ind, der hvor ufred, vrede og en ond tone - særlig i den politiske arena- råder.



29.april 2010 ©
Heine Strømdahl

Ingen kommentarer:

Send en kommentar