Sider

“Hundreds of children aged six and under on antidepressants.” The Briefing

“Hundreds of children aged six and under on antidepressants.” 

Quote from 

https://www.thetimes.co.uk/article/doctors-give-antidepressants-to-children-younger-than-six-nb96dhmqr    







"Now let’s be clear. This is not to say that these pharmaceuticals are never needed and should never be prescribed. It is to say here you have a secular culture, a secular newspaper like the Times of London and the medical professionals cited in the article saying we do believe we have a problem if so many children six and under are now being routinely prescribed antidepressants." 

Quote from: http://www.albertmohler.com/2017/06/23/briefing-06-23-17/   

søndag den 25. juni 2017

Jeg er pludselig blevet ”en af dem” - Debatindlæg - Debat

Jeg er pludselig blevet ”en af dem” - Debatindlæg - Debat 

""Erkendelsen af, at mit fædreland nok er lukket land for mig og min familie, medmindre vi i realiteten vælger at efterlade min mand, har ramt som et slag i ansigtet, og det fylder stort set hvert eneste vågne øjeblik. De nylige sager om astrofysikeren Uffe og hans familie samt smeden Jimmy og hans kone, der som de første blev ramt af tilknytningskravet, gør bestemt ikke bekymringen mindre.

Og Uffe står bestemt ikke alene, alle vi danskere, der i en årrække har bosat os uden for rigets grænser og har fundet kærligheden undervejs, befinder os i samme båd.
Jeg vil ikke påstå, at jeg ikke også føler en tilknytning til det land, der de sidste mange år har dannet rammen om mit liv. Det land, hvor jeg for 14 år siden mødte en fantastisk mand (med tyrkisk statsborgerskab), med hvem jeg siden har fået to fantastiske børn (med dobbelt statsborgerskab).
Jeg vil hverken gøre mit liv bedre eller værre, end det er. Jeg har og har haft et dejligt liv her i Tyrkiet, præcis som jeg havde et dejligt liv i Danmark. Jeg""

fredag den 23. juni 2017

Trekantsberegner i Excel: En Trekantsberegner i Excel.

Trekantsberegner i Excel: En Trekantsberegner i Excel. 



En Trekantsberegner i Excel.



Trekantsberegneren i et Excel ark på Microsoft OneDrive:

Nyeste version med meget forenklet design:

https://1drv.ms/x/s!AofyFTQB6GtnhWMCXGNlFF29qAQO






Enkel at bruge:

Indtast i alt tre tal for sider og vinkler i felterne ud for a,b,c og A,B og C. Programmet udregner automatisk de sidste tre tal for trekanten. 

I de tilfælde hvor der er to løsninger kommer programmet ud med begge løsninger. Hvis tallene er inkonsistente, dvs. at der ikke findes en trekant med de tre angivne talværdier for sider og vinkler fortæller programmet også det. 

 Indtast blot tallene og tryk Enter.


Excel-ark med Trekantsberegneren kan downloades frit på Microsoft OneDrive.  https://1drv.ms/x/s!AofyFTQB6GtnhWMCXGNlFF29qAQO


Den udvides løbende med flere funktioner og flere "variabel-situationer" i april og maj og juni 2017. I første omgang tilføjes arealberegning og omkreds, dernæst beregning af medianlængder, højder og vinkelhalveringslinjer. Derefter vil nogle forskellige "variabel-situationer" blive tilføjet.  





Trekantsberegneren er lavet med meget enkle midler. En trekantsberegner, som dygtige gymnasielever bør kunne lave.
Trekantsberegnerens underliggende programstruktur er egentlig forholdsvis enkel (selvom den fylder en del), og antallet af de forskellige Excel kommandoer, der er anvendt, er begrænset.   Den udfordring, som jeg fandt interessant, var at lave hele programmet uden at skulle ty til mere avancerede metoder som makroer og VBA (Visuel Basic Application) programmeringssproget. For det betyder, at, enhver kvik gymnasieelev, som mestrer sin trigonometri  og kender en lille bitte smule til Excel, i princippet vil kunne lave en identisk eller lignende trekantsberegner selv – formentlig med lidt vejledning undervejs fra en gymnasielærer.
Blandt de Excel kommandoer og funktioner, som er anvendt, findes  bl.a. et begrænset antal forskellige =HVIS kommandoer (med  beregninger og tekst -  eller begge dele), formelkopiering og kædekommandoer m.m.  Datavalidering, betinget formatering, potensfunktioner og de fleste trigonometriske funktioner, som er indbygget i Excel, er også anvendt.
Beregningerne af vinkler, sidelængder, højder, medianer og vinkelhalveringslinjer er opdelt i hele 19 enkelttilfælde (eksempelvis: a,b og C er kendt), som efterfølgende er samlet i ”resultatcellerne”, eller outputområdet.
For at få maskineriet til at køre er der indsat nogle ”små” passende ”simple tandhjul” undervejs, som sammenkæder de 19 enkelttilfælde og som gør programmet i stand til at identificere det indtastede trekantstilfælde og respondere med de tilhørende beregninger og resultater. 
En trekantsberegner som denne kan givetvis laves på mange forskellige måder,  afhængig af bl.a. hvilke ”tandhjul” programmøren vælger og hvordan man vælger at designe outputområdet. .


Netop det at finde nogle passende ”tandhjul”, som kæder samtlige tilfælde sammen kræver en vis omtanke fordi der skal tages højde for tilfælde med inkonsistente tal, eksempelvis de to følgende indtastninger, hvorudfra der ikke kan dannes en trekant: (a=2;B=102;C=89); (a=10; b=15;c=70). I tilfældet (a=50; c=167;A=15) er der  to løsninger. 

UltraKort Tip til kodeforståelse og programmering.
Symmetriforhold i trekantsberegninger er anvendt til beregningerne (og kommandoerne) i Excel i de trekantstilfælde, hvor man kender to sider og en ikke-mellemliggende vinkel.     
”Flyttefunktion” i Excel, hvor man med Shift knappen nede kan flytte indholdet i en eller flere celler er hyppigt anvendt i forbindelse med ovennævnte..
Et antal velkendte trigonometriske formler er anvendt til beregningerne.  

Heine Strømdahl,
København,
Juni 2017.06.23

 SDG.





Online trekantsberegnere, som har en unøjagtighed – eller et fejltilfælde - endskønt de ser meget professionelle ud.

Tilfælde et:
Eksempel hvor der er kun en løsning, men beregneren leverer to:






http://www.mathwarehouse.com/triangle-calculator/online.php?  

http://www.mathwarehouse.com/triangle-calculator/online.php?


Tilfælde to:
Korrekt! Men dog er B ikke 60.0000012075° men præcis 60 grader: 

















United States European Command

United States European Command  http://www.eucom.mil/media-library/article/35874/russian-fighter-intercepts-us-aircraft

Gymnasieelev: Gymnasiet er ikke for de motiverede - Debatindlæg - Debat

Gymnasieelev: Gymnasiet er ikke for de motiverede - Debatindlæg - Debat

"Det faglige niveau er alt for lavt, og læringsprocessen er alt for langsom. Den laveste fællesnævner sætter niveauet. Derfor er gymnasiet efterhånden et af de mest deprimerende steder at være, hvis man har faglige ambitioner"

fredag den 9. juni 2017

Yes, There are Sincere, Devout, Peace-Loving Muslims | The Stream

Yes, There are Sincere, Devout, Peace-Loving Muslims | The Stream 

Here’s another question to ask yourself: How many devout Muslims do you know? I’ve had the experience of studying Islamic texts in Arabic side by side with devout Muslims. Grads from our ministry school have served for years in the Muslim world, living together with Muslims as they seek to reach them with the good news of Jesus. And they would attest to the graciousness and devotion of these Muslims, who are anything but terrorists.

lørdag den 3. juni 2017

Can Our Universities Be Saved?

https://askdrbrown.org/library/can-our-universities-be-saved https://askdrbrown.org/library/can-our-universities-be-saved
As for commencement addresses, Cacey N. Nep at Politico wrote, “At Harvard’s first commencement in 1642, every single member of the graduating class gave an address in Greek, Hebrew or Latin. The commencement address was not singular, but plural, and those doing the addressing were not distinguished guests, but lowly graduates.” (There were 9 grads in total.)

Chew on that for a moment. Every graduate at Harvard in 1642 “gave an address in Greek, Hebrew or Latin.” And you can be sure that the faculty, if not every grad, understood every word of every speaker. Contrast that with Najiania’s joking call to have sex with an immigrant to boost morale. (You’d be even more shocked if you read about the moral requirements in the early days of Harvard.)

To repeat, then, my initial question: Can our universities be saved?

I’m not talking about restoring many of them to their deeply Christian roots. I’m talking about restoring them as bastions of education, not leftist indoctrination. Is it too late?